Re: Godīga politika

Vai kāds var pārtraukt Zumberga "melno"pirms vēlēšanu kampaņu ? Kāpēc ir vajadzīgi foruma noteikumi, ja šodien KNAB administratīvi sodītais domes priekšsēdētāja vietnieks var atļauties tik neētiski un nekrietni izplatīt murgainās savas teorijas tikai tāpēc, ka es paudu savu viedokli forumā. Šī tēma vairāk atgādina Laicāna ģimenes sabiedrisko tiesu, ko organizē bijušais kolhoza partijas sekretārs?

27

Re: Godīga politika

Diskusija, manuprāt, aiziet ne par tēmu. Aldoni, ja jau Gunārs ir tik ļoti nogrēkojies, ka nevēlas ar tevi pārspriest strīdīgas detaļas, tad kā tu skaidro to, kāpēc nevēlējies ar mani runāt pēc domes sēdes, kad tajā paudu Tev pretēju viedokli par domes priekšsēdētājas atstādināšanu no amata? (šis jautājums nav domāts, lai uz to atbildētu) Es nesaprotu, kāds sakars politiskai nestabilitātei ar idejām par "vecās slimnīcas" ēkas pārveidošanu? Vai attīstības plāna "haltūra" ir politiskās nestabilitātes cēlonis vai sekas? Vai atbildību par politisko nestabilitāti pirmkārt un galvenokārt nevajadzētu uzņemties tās partijas līderim, kura saņēma vairāk kā 50% balsu novada domē?

28

Re: Godīga politika

Vēlot diskusijas dalībniekiem un tāpat arī foruma lasītājiem priecīgus svētkus, piedāvāju visiem stiprināties ar divām atziņām.
    Pirmā ir: "nedari otram to, ko negribi, lai dara tev." Ja tā tas būs, tad nedraugi un draudi nerādīsies ik pa laikam un aiz katra stūra. Bet šī ir pasīvā forma.
    Otra ir: “visu, ko jūs gribat, lai cilvēki jums dara, tāpat dariet arī jūs viņiem.” Šī ir Bībelē atrodama atziņa. Kā redzams, šeit darbībai ir aktīva forma. Tomēr arī šajā gadījumā nekas nav pilnībā garantēts, ka dabūsim to, ko gribam. Tomēr paliks gandarījums, ka izdarījām visu, ko spējām. Šajā darbības aktīvā formā darot varam arī kļūdīties. Tad savukārt lūdzam piedošanu, ja esam kādam nodarījuši pāri un piedodam vismaz tad, ja mums to lūdz. Es arī lūdzu piedošanu tiem, kuri manu vārdu dēļ ir izjutuši pāridarījumus un piedodu visiem, kuri diskusiju karstumā pateikuši man ko lieku vai pat nepatiesību.
    Aicinu pauzēt līdz svētku beigām vai apmainīties tikai ar apsveikumiem un novēlējumiem.

29

Re: Godīga politika

Paldies par apsveikumu! Sūtu arī Tev atpakaļ un visiem novada iedzīvotājiem sveicienus un novēlu piedzīvot paceļošus mirkļus, īpaši pārdomājot ziedošanās citu labā jēgu un ieguvumus. Lai katra nākamā diena ir kā svētki un ikdienas gaitas netiek tā aptraipītas, ka svētkos būtu kauns tās atcerēties!

Rediģēts. Ansis (30.03.2013 22:07:30)

30

Re: Godīga politika

Jā, aktuāls jautājums visos laikos un visur.

Domāju, ka daudzviet Latvijā, kur cilvēkiem ir radies šāds priekšstats par šādi aprakstītu politisko darbību un politiķiem, ir grūti vai gandrīz neiespējami savu politisko reputāciju, tēlu vai darbību kopumā lielākās daļas cilvēku acīs mainīt. Manuprāt. Ja reiz konkrētai iedzīvotāju daļai par kādu konkrētu politiķi vai politiķu grupu tā šķiet, tad šim politiķim vai politiķu grupai jānopūlas vaiga sviedros, lai mainītu viņu domas. Tā teikt, kas tajā politiskajā ķīselī visu laiku maisījies, tas arī maisās. Nebūt ne nievājošā vai ironiskā nozīmē, bet politika pati par sevi jau latviešos rosina neuzticīgas izjūtas. Tā nu tas reiz ir.

Atbildot uz jautājumu no vienkāršā, bezpartejiskā un no politikas lietām maz saprotošā cilvēka viedokļa, manuprāt, politikai jābūt pēc iespējas atklātākai un caurspīdīgai - daudz daudz vairāk jākomunicē ar novada iedzīvotājiem. Jā, kāds jau iepriekš to bilda un tam es pilnībā piekrītu. Kā tad lai novada iedzīvotājs vislabāk kliedē šādu savu priekšstatu par politiķiem un viņu darbībām, ja ne uzzinot paša politiķa skaidrojumus par saviem lēmumiem un sniedzot atbildes uz neskaidriem jautājumiem? Un to var darīt dažādos veidos, tomēr vispārliecinošākais un efektīvākais ir tieša saruna ar novada iedzīvotāju. Saruna pavisam vienkāršā valodā, kliedējot visas nesaprašanas. Respektīvi, uzskatu, ka reizi mēnesī pagasta centros kultūras namos un centros politiķi varētu atskaitīties par savu paveikto un lieliski varētu pamatot katra lēmuma lietderību, prioritāti pārējo vēlamo lēmumu gūzmā utt. Dīvains piedāvājums? Kāpēc? Tur tikai jāizbrīvē laiks un jāapbruņojas ar pacietību, jo novada un Latvijas iedzīvotājs kopumā ir skeptisks un aizdomīgs. Iespējams, šādā veidā novada iedzīvotājs arī jāmāca būt informēts un izglītots (!), jo tā ļaužu daļa, kas aktīvi seko līdzi dažādiem ar politiku saistītiem jautājumiem, tomēr ir pārāk neliela, manuprāt. Turklāt daudziem vienkāršajiem iedzīvotājiem vienkāršs, bezpersonisks, tehnisks lēmumu atstāsts kādā publikācijā iespējams pilnīgi neko neizsaka par konkrētā lēmuma pieņemšanas nepieciešamību, vispār svarīguma pakāpi starp pārējiem iespējamiem lēmumiem. Nezinu, var jau būt, ka es maldos. Bet jebkurā gadījumā arī būtu nepieciešami lēmumi ar to lietderības un vajadzības skaidrojumiem arī presē, interneta vidē un citos man piemirstos veidos.

Domāju, ka tas ir vienīgais veids, kā panākt novada iedzīvotāju iespējamu politiskās darbības vērtējuma maiņu. Un protams, neiztrūkstoši politiķiem arī jābūt

31

Re: Godīga politika

Paldies Lāsma, pilnīgi Tev piekrītu! Tikties ar iedzīvotājiem un skaidrot tiem lēmumus parasti ir ikvienā priekšvēlēšanu programmā solīts bet izpildījums līdzinās nullei. Vienīgi, šķiet, ka Tu vēlējies vēl ko svarīgu teikt, tikai tas nav nopublicējies...

32

Re: Godīga politika

Jā, nezinu, kur tās beigas pirms tam palika.

Domāju, ka tas ir vienīgais veids, kā panākt novada iedzīvotāju iespējamu politiskās darbības vērtējuma maiņu. Un protams, neiztrūkstoši politiķiem arī jābūt godīgiem un tīriem savās darbībās, kā autors aprakstījis. Savādāk atliks vien kāda mana drauga ieteiktais variants, kā to "tīrības un godīguma" problēmu visā valstī atrisināt - ļaut visiem politiķiem sazagties cik vien iespējams, lai pēc tam vairs nebūtu vajadzības kaut ko vēl ievirzīt sev vēlamā gultnē. smile Priecīgu joku dienu!

33

Re: Godīga politika

Ne visi mani jautājumi bija domāti retoriski.

Ansis rakstīja:

Vai attīstības plāna "haltūra" ir politiskās nestabilitātes cēlonis vai sekas? Vai atbildību par politisko nestabilitāti pirmkārt un galvenokārt nevajadzētu uzņemties tās partijas līderim, kura saņēma vairāk kā 50% balsu novada domē?

ir tēmas sakarā pārspriešanas vērti. Esmu dzirdējis novada ierēdņus sakām, ka labāk ir pēc iespējas mazāk padarīt, jo tad ir lielāka iespēja mazāk dabūt pa galvu. Varbūt šis sindroms ir nostrādājis arī attīstības plāna veidošanas procesā? Ko vajadzētu mainīt/uzlabot politiskās stabilitātes labad, politiķu attieksmē pret izpildvaru?
Būtu arī, manuprāt, svarīgi saprast, kā partija ar absolūto vairākumu varēja zaudēt tā savu ietekmi, ka izveidojās iepriekš nepieredzēts haoss? Domāju, ka tāda vēlētāju labvēlība netiks nevienai partijai nākošajā sasaukumā. Tāpēc ir svarīgi uzzināt kā vispār ir iespējams nodrošināt stabilitāti novada domē ar radošu plānošanu un attīstību. Vai tas ir panākams tikai ar: "kuš, kuš, noturamies sabiedrības acīs daudzmaz normāli", jeb pastāv arī vienotas stratēģijas un mērķu pastāvēšanas un aizsniegšanas iespējamība.

34

Re: Godīga politika

Ansis jautāja:
    1.Vai atbildību par politisko nestabilitāti pirmkārt un galvenokārt nevajadzētu uzņemties tās partijas līderim, kura saņēma vairāk kā 50% balsu novada domē?
    2.Būtu arī, manuprāt, svarīgi saprast, kā partija ar absolūto vairākumu varēja zaudēt tā savu ietekmi, ka izveidojās iepriekš nepieredzēts haoss?
    Aldons atbild:
    Dundagas novada domē, Ansi, nav ievēlēta neviena partija vai partiju apvienība. Dundagas novada domē 2009. gada pašvaldību vēlēšanās tika ievēlēti deputāti no četrām vēlētāju apvienībām. Manis izveidotā un vadītā vēlētāju apvienība “Novadnieki” tiešām ieguva vairāk par pusi no deputātu vietām (septiņas no trīspadsmit).
    Deputātu izvēlē nebija īpaši kritēriji. Iekļāvu sarakstā gan tos, kuri paši pieteicās, gan manis paša aicinātus, gan talkveidā pulcinātus (Kolkā). Nevienam nebija jāraksta iesniegums vai jāmeklē galvotājs, kā tas ir partijās. Paraksts bija jāliek tikai zem priekšvēlēšanu programmas, kā to nosaka likums. Ar kādu mērķi katrs piedalījās šai pasākumā  nevaru īsti pateikt, bet vienu varu apliecināt droši. Visi apņēmās atbalstīt manu saimnieciski - politisko principu: krīzes pārvarēšana un attīstība caur taupīšanu un līdzekļu izmantošanas lietderību.
    Līdz 2010.gada beigām strādājām diezgan produktīvi, lai gan ne bez domstarpībām ar citu apvienību deputātiem. Domstarpību iemesls pamatā bija atšķirīga izpratne par attīstības prioritātēm. No 2010.gada beigām apvienības darbībā vairs nepiedalījās viena deputāte, kuras rīcību cilvēcīgi varēja saprast (apvienības deputāti neatbalstīja viņas kandidatūru kādam amatam).
     Pēc tam man neizprotama kļuva deputātu Lindas Pavlovskas un Regīnas Rūmnieces pēkšņā noskaņojuma un viedokļu maiņa. Šā iemesla dēļ domes darbs kļuva destruktīvs (vadības procesus ārdošs). Dodoties atvaļinājumā 2011.g. maijā, izteicu Lindai Pavlovskai nodomu ka vajadzētu radušos situāciju izvērtēt vēlētāju apvienības “Novadnieki” kopsapulcē un, ja mans darbs tiktu vērtēts kā neatbilstošs pašvaldības ineresēm, izteicu gatavību pats atkāpties no domes priekšsēdētāja amata. Nekas tāds nebija iespējams, jo jau nākamajā dienā pēc atgriešanās no atvaļinājuma domes kancelejā tika iesniegts deputātu pieprasījums par manu atcelšanu no domes priekšsēdētāja amata. Parakstītāju vidū abas minētās deputātes. Abas noraidīja arī cita kandidāta ievēlēšanu no apvienības “Novadnieki” un balsoja pret izvirzīto S.Šnikvaldes kandidatūru. Tas nozīmē, ka vaina nebija tikai manī. Deputātēm nepatika mūsu apvienības realizētā politika, jo netika virzīts neviens cits kandidāts no mūsu apvienības un arī turpmāk viņas mūsu darbā vairs nepiedalījās.
    Ar vienu vārdu sakot, mēs piedzīvojām nodevību. Varam, protams, pieļaut, ka abas deputātes tik dziļi kļūdījās līdzgaitnieku izvēlē, ka bija jāizšķiras par tik radikālu soli. Bet, ja tā, tad tam vajadzētu būt uz ilgu laiku. Tomēr paiet tikai nedaudz vairāk par gadu un abas nāk pie atziņas, ka dzīve nav tik interesanta, kā gribētos un noorganizē vēl vienu domes priekšsēdētāja atcelšanu. Tā paša, kuru pirms pusotra gada jūsmīgiem aplausiem pavadot, ievēlēja amatā.
    Kāda ir politika šajā gadījumā? Izrādās, ka tā ir niķu piepildīšana. Dažādi niķi mums, protams, ir katram. Cilvēku viens no galvenajiem dzīves uzdevumiem ir savu niķu ierobežošana. Te mēs esam saskārušies ar gadījumu, kad niķus realizē ar sajūsmu, ieņemot augstus amatus novada pārvaldē un tādejādi ar kaitējumu sabiedrības interesēm.
    Atbildot uz Anša uzdoto jautājumu varu teikt, ka uzņemos atbildību par vēlētāju apvienības “Novadnieki” sastāva komplektēšanu ar tik augstam amatam neatbilstošiem deputātu kandidātiem. Apsolu tādu kļūdu vairs nepieļaut. Papildus jautājumus, Ansi, lūdzu adresējiet Lindai Pavlovskai un Regīnai Rūmniecei.

35

Re: Godīga politika

Vai tad Tavam, Aldoni, sarakstam visai lojāls nebija arī Pirvita saraksts? Tas nozīmē, ka jūs darbu iesākāt nevis septiņi, bet koalīcija bija 9 deputāti. Atstājot trim jūsu rindas paliek 6. Opozīcija ir 7 cilvēki no kuriem trīs ir neatkarīgie un 4 deputāti no diviem sarakstiem - tātad sadrumstaloti. Vai šeit nevarētu izveidot puslīdz stabilu pozīciju, tas ir jautājums uz kuru katram deputātam būtu savs stāsts. Bet mans jautājums ir par to, ko mēs no visa tā varam mācīties? Vai godīgā politikā nav svarīgas arī sadarbības prasmes? Un nedomāju, ka sadarbības problēmas ir meklējamas tikai vienā virzienā...

Re: Godīga politika

Beidzot esmu gatava paust savu viedokli,ja to tā vēlas jaunais priekšsēdētājas vietnieks.Piekrītot darboties apvienībā NOVADNIEKI ,es neatteicos no sava viedokļa par dažādiem sagatavotiem domes lēmuma projektiem.Diemžēl,pirms katras domes sēdes Aldons Zumbergs regulāri sasauca ievēlētos apvienības deputātus un uzspieda balsot tikkai un vienīgi par savu viedokli.Ja mums šie viedokļi atšķīrās,nekavējoties ieradās pie manis  varaskāre pēc amatiem,jo visam teiktajam cauri,ko var apliecināt reģistrācija caurlaides žurnālā,lai par katru cenu pārliecinātu par savu taisnību dažādu lēmumu pieņemšanā.Man tāds stils nebija pieņemams.Es rūpīgi sekoju līdzi apvienības programmai,turklāt A.Zumbergs tā vietā,laipildītu programmu,metās sīvā cīņā par gandrīz katru jautājumu ar deputāti G.Abaju un A.Zadiņu,tādējādi iznīcinot visu,kas viņam likās nepieņemams.Kļūdas mums ir visiem,bet mani neapmierināja deputāta A.Zumberga varaskāre,jo visam teiktajam cauri skanēja tikkai es,es,es,.........Uzskatu,ka savas kļūdas un neveiksmes ir jāatzīst,nevis tās jāattaisno ar Bībeles citēšanu.Sagrozīt faktus,neļaut izteikt un ieklausīties cita viedoklī var tikkai cilvēks bez sirdsapziņas.Nevaru viņu nosaukt par novada patriotu,jo tai pašā laikā skolas skolēnu ēdināšana Dundagā tika tt uzticēta lietuviešiem,navis savējiem,amatos iecēla cita novada cilvēkus,nebalsoja pat par izpilddirektori-vietējo dundadznieci.Arī veids,kādā A.Zumbergs PRETnostāda Dundagas un Kolkas pagastus.Mums,ievēlētiem deputātiem jārūpējas par vienotu Dundagas novadu.Un arī forumā par tādiem jautājumiem,kas varētu interesēt iedzīvotājus,nav.Mūžīgs karš par varu.Neturpināšu uzskaitīt un norādīt par deputāta A.Zumberga neveiksmīgo politiku,bet vēlējos tikkai brīdināt no demagoga,kurš atkal raujas pie varas,apmelojot jebkuru,kuram ir atšķirīgs viedoklis.Piekrītu Ansim,ka vissvarīgākais ir sadarbības prasme,kura meklējama mūsos pašos,ieklausoties visos viedokļos un problēmas risināt iedzīvotāju interesēs,nevis tās saskatīt tikkai pirms vēlēšanām,pēc tam tās risināt tikkai vienā virzienā.

37

Re: Godīga politika

Paldies Regīna, Tu aizskāri svarīgu jautājumu - novada vienotība ir svarīga godīgas politikas sastāvdaļa. Varbūt Tu vari pastāstīt vairāk savu redzējumu par problēmām, kas šķir pagastus un to, kā Tu esi centusies tās risināt.

Re: Godīga politika

Ansi,es savu redzējumu noteikti  mēģināšu pateikt,bet to nevaru šovakar,jo darbs cehā prasa savu,tāpēc,atvaino,bet kādā brīvākā vakarā mēģināšu izteikt to,ko un kā redzu.Paldies par interesi .

Re: Godīga politika

Labdien,Ansi!Mēģināšu izteikt savu redzējumu,kāpēc klibo novada vienotība.Par cik esmu kolceniece,jau iepriekš saku,ka tas ir tikkai mans viedoklis.Cits varbūt domā savādāk,tad lai izsaka savas domas.Pirms pagastu apvienošanās Kolka ļoti labi varēja eksistēt patatāvīgi.Mums šajā mazajā pagastā bija sakārtotas daudz lietas,ar ko varējām lepoties.Tā bija Kolkas mūzikas skola,kuras panākumi ir izskanējuši visā valstī,orķestris,Kolkas pamatskola ar savu EKOskolu,pašdarbības kolektīvi,koris ar ideālu skanējumu,sportisti,lībieši ar savu mentalitāti,brīnišķīgs Kolkasrags,kurā tūristu netrūkst un vēl un vēl......Tika svinēti Jāņi ,gājiens ar tautastērpiem cauri visam ciemam,sētu apdziedāšana,konkursi par sakoptāko sētu,zvejnieku svētki ar savu skanējumu,sportistiem Rubeņa kausa izcīņa,visu vasaru stadions skanēja ovācijās.Tovisu vadīja cilvēki,kuriem šis darbs sagādāja gandarījumu gan pašiem,gan iedzīvotājiem.Tas viss bija pirms.......pēkšņi pagastu apvienošanās.Uzskatu,ka savu artavu deva valsts.Ko tas deva Kolkai?Likvidējās darba vietas,izmisuma dzīti cilvēki devās uz ārzemēm,galvenokārt jaunieši un ģimenes ar bērniem.Saruka skolēnu skaits gan skolā,gan bērnudārzā.Sākās risinājumu meklēšana.Daudz kas tika izmainīts,pievienots,samazināts,zaudēts iemīļots darbs,jo infrastruktūru nodrošina pašvaldības līdzekļi.Daudziem sirdī palika rūgtums un sāpes.ARĪ tagad viss jau notiek,ir skola,ir mūzikas skolas filiāle,ir kvalitatīvi sarīkojumi,ir koris,orķestris.It kā jau nekas nav zudis,bet tā nav KOLKA,tas ir Dundagas novada Kolkas pagasts.Es nebūt negribu kaut ko pārmest Dundagai.Bez viņu palīdzības mēs jau sen ar saviem pagasta kredītiem būtu nogrimuši.Mēs vairs nespējam eksistet atsevišķi.Un mums jāpieņem Dundaga kā savējā,kas nemaz nav tik viegli.Mums jācenšas saglabāt skola,bērnudārzs un viss labais,kas mums pieder.Mums jārada tādi apstākļi,lai cilvēki gribētu pie mums atgriezties.Darba vietas?Kaut vai cehs,vismaz sākumā.Tajā strādā puse cilvēku no citiem novadiem,kāpēc tie nevarētu būt mūsu pašu?Patreiz citas iespējas nav,jo strādājošo pietrūkst.Domāju,ka ar laiku sirdīs zudīs sāpe,jo kurzemnieki vienmēr ir bijuši stipra tauta un cīnītāji.Šajos 4 gados jau daudz kas ir izdevies.Ir saliedējusies novada kultūra,jūt sportistus,kuri viens otru jau atbalsta,veidojas kopīgas intereses.Viss būs!Tikkai jāpaiet mazliet laikam.Pēc manām domām ,ANSI,tā ir tā plaisa starp pagastiem,bet ļoti ceru,ka viss tiks pārvarēts un gan jau veidosies arī skaists,kopīgs sadarbībasun sapratnes varavīksnes tilts starp pagastiem KOLKUun DUNDAGU,ja tikkai paši pārkāpsim katrs savam ES un domāsim kopīgi.

40

Re: Godīga politika

Jautāja: Ansis
    Būtu arī, manuprāt, svarīgi saprast, kā partija ar absolūto vairākumu varēja zaudēt tā savu ietekmi, ka izveidojās iepriekš nepieredzēts haoss?

    Atbild: Aldons – Varaskārais Demagoģijas Ģēnijs.
    Jautājuma pirmo daļu esmu atbildējis savā iepriekšējā komentārā, tādēļ šoreiz par haosu. Nevaru piekrist, ka izveidojies iepriekš nepieredzēts haoss. Atkarībā no tā, kurš ir domes priekšsēdētājs var mainīties domes darba prioritātes, var mainīties attīstības virzieni gadījumos, kad nav izstrādātas attīstības programmas un rīcību plāni. Var būt īsāki, vai garāki problēmu risināšanas termiņi, kas, protams, var raisīt papildus neapmierinātību ar domes darbu. Taču neviens no manis minētajiem apstākļiem nerada haosu un haosa arī šobrīd domes darbā nav.
    Haoss rodas:
    ja dome, piemēram, nevar ievēlēt domes amatpersonas. Šādā gadījumā Saeima var atcelt domi;
    ja nevar pieņemt budžetu vai nevar pieņemt attīstības un plānošanas dokumentus, tad VARA ministrs var atcelt domes priekšsēdētāju, lai dome sasparotos un ievēlētu jaunu priekšsēdētāju, kurš varētu mobilizēt domi savu pienākumu pildīšanai.
    Tātad haoss rodas tad, kad netiek pieņemti lēmumi. Kad par izpildvaras sagatavotajiem un domes priekšsēdētāja uz domes sēdi virzītajiem lēmumu projektiem netiek pieņemti lēmumi. Domes lēmumi faktiski ir vienīgais domes darba produkts. Ja nav lēmumu, nav darba. Tādos gadījumos kaut kas radikāli jāmaina. Mūsu domes sasaukuma laikā deputāti izvēlējās sevi īpaši neapgrūtināt ar kādu radošāku pieeju un visas savas neprasmes, nespēju un atbildību uzkrāva tābrīža domes vadītājam. Ar to mēs unikāli neesam. Tāpat ir gājis Rojā, Talsos un citur, un tamdēļ mums pievienošana Talsiem nedraud. Kur tad pievienos Talsus? Un kam pievienos, piemēram, Jūrmalu, kur gājis vēl trakāk?
    Manā gadījumā minēšu vienu piemēru. Kārtējais 2011.gada budžets jau bija kopumā pieņemts. Bet nevarējām vienoties par Veselības centra ilgstošās sociālās aprūpes pakalpojumu izcenojumiem. Iestājās krīze. Pagaidu izcenojums bija spēkā līdz 1. maijam. Biju plānojis sev atvaļinājumu. Tomēr nevarēju tamdēļ aiziet. Tad teicu dažiem deputātiem, ka sasaukšu ārkārtas sēdes ik pa trim stundām vienu pēc otras, kamēr lēmums beidzot tiks pieņemts. Lieki teikt, ka visiem tas patika, taču tas tomēr mobilizēja un lēmums beidzot tika pieņemts, darbs tika izdarīts.
    Stabilitātes rādītājs ir domes spēja pieņemt lēmumus, taču tas vienlaicīgi nenozīmē, ka tas ir attīstības rādītājs. Var jau grūtiem jautājumiem nemaz neķerties klāt un teikt: re, cik mēs stabili un saskaņoti dzīvojam! Bet kāds labums no tā sabiedrībai? Mans vadības laiks bija grūtu un atbildīgu lēmumu pieņemšanas laiks. Es to atceros ar padarīta darba sajūtu.
    Pagaidām viss. Par Regīnas pārdzīvojumiem un piedzīvojumiem komentārs citreiz.

Re: Godīga politika

Atbilde bija Ansim,nevis Jums,Aldoni.Mani no jūsu puses nekas vairs parsteigt nevar.Paldies par Jusu novertejumu,ka dome beidzot stradā.Jā,tā ir.Tikkai tas NAV jūsu nopelns,tāpēc jūs par katru cenu vēlaties to destabilizēt,jo teicu,ka atkal skan priekšsēdētāja un tttt.........Ja cilvēku kas tracina,tad tā ir vara.........Es vienalga cienu cilvēkus,kam ir viedoklis,lai arī kāds tas būtu.Protams,arī JūS.

42

Re: Godīga politika

Jā aizmirsu piebilst, ka haosu parasti miera laikos rada haotiski cilvēki. Mierināsim viņus!

                                          Aldons-Varaskārais Ģēnijs

43

Re: Godīga politika

Paldies Regīna, ka centāties man atbildēt.  Bet es nesapratu, ko tad īsti Aldonis ir izdarījis tādu, kas šķēla novadu un kāds ir bijis Jūsu ieguldījums tā vienošanā. Tas, ka valsts sistēma savienoja šos pagastus, ir tikai viena daļa. Detaļas par kopējo darbu pieņēma un īstenoja vietējā dome. Nekļuva skaidrs arī tas, vai Kolkas pagasts spēja pats pastāvēt vai nē - jo sākumā minējāt, ka jā, bet beigās pateicāt, ka bez Dundagas Kolka būtu sen nogrimusi.
Man ir vēl viens personīgs jautājums. Neilgajā laikā, ko esmu pavadījis Kolkā, novēroju, ka daudzi iedzīvotāji vēlētos, lai vietējie - Kolkas deputāti piedalītos pagasta svētkos un kultūras pasākumos, bet Jūs tos neapmeklējat. Vai drīkstu zināt, kāds ir iemesls?

Aldoni, es tev piekrītu, ka mēs Latvijā neesam unikāli, bet tas nedod garantijas, ka tādi nekļūsim, turpinot iesāktās "tradīcijas".  Vēlos nedaudz precizēt, kāpēc izvēlējos situāciju nosaukt par "nepieredzētu haosu". Manuprāt, situācija ir unikāla vietējā līmenī. Tā ir unikāla ar biežajām priekšsēdētāju un izpilddirektoru maiņām, asiem konfliktiem, kuri veicinājuši novada sašķeltību un ar kūtro darbu sistematizēšanu un plānošanu, kas izpaudās Tevis nosauktajā "haltūrā". Man šķiet, ka mums drīzāk vajadzētu pavērot labos piemērus Latvijā, kuri jau sen spējuši izstrādāt dažādu sadaļu īstermiņa un ilgtermiņa plānus un stingri pie tiem turēties. Te vēlētos uzdot vispārīgu jautājumu diskusijai: vai godīgā politikā ir svarīgi izstrādāt plānus un tos arī korekti īstenot? Kādi ir ieguvumi vai zaudējumi šādai politikai?

Rediģēts. Ansis (09.04.2013 09:30:26)

Re: Godīga politika

Paldies par atbildi,Ansi!Piedod,bet aizņemtības dēļ varu tev atbildēt personīgi,bet ne stundām klāstīt sen visiem skaidras lietas forumā.Nekavēsim viens otram laiku.

45

Re: Godīga politika

Jautāja Ansis:
    Te vēlētos uzdot vispārīgu jautājumu diskusijai: vai godīgā politikā ir svarīgi izstrādāt plānus un tos arī korekti īstenot? Kādi ir ieguvumi vai zaudējumi šādai politikai?
   
    Atbild Aldons - Ģēnijs Varaskārais:
    Plānošana ir paņēmiens gan personīgajā dzīvē, gan publiskajā pārvaldē lai sekmīgāk sasniegtu kādu mērķi iespējami īsākā laika periodā ar iespējami mazākiem materiāliem un finanšu resursiem. Plānošanas rezultatā tiek novērsta stihiska un haotiska attīstība, ievērota indivīda un sabiedrības interešu sabalansētība. Publiskās t.sk. arī pašvaldības plānošanas dokumenti nodrošina attīstības procesu pēctecību politiskās varas nomaiņas gadījumos. Likums uzliek par pienākumu pašvaldībai izstrādāt ilgtermiņa, vidēja termiņa un īstermiņa plānošanas dokumentus.
    Tikai sakritības pēc šogad ir beidzies darbības laiks gan vidēja termiņa, gan īstermiņa attīstības dokumentiem, bet ilgtspējīgas attīstības stratēģiju līdz 2030g. pašvaldība izstrādā pirmoreiz. Tas ir unikāls dokuments, vienīgais tāds laika posmā no 1990.g. līdz 2030.g., kad izstrādāsim atkal jaunu attīstības stratēģiju, ja dzīvē neradīsies aktuāla vajadzība to darīt agrāk.
    Pret šo darbu vajadzēja attiekties ar visu nopietnību. Diemžēl tā nenotika un es biju spiests to nosaukt par haltūru. Par izstrādes vadītāju bija domes norīkots speciālists L.Laicāns. Tiesa, viņš nav vienīgais atbildīgais. Likums par augstāko atbildīgo amatpersonu šai jomā pašvaldībā ir noteicis izpilddirektoru. Kā izrādījās, bijušais izpilddirektors par šo jomu vispār nav licies zinis. Priekšsēdētājas koalīcijas partneriem īpaša interese nebija un mums no opozīcijas bija ilgstoši jācīnās, lai pierādītu šī dokumenta projekta nederīgumu.
    Patiesības dēļ arī jāsaka, ka L.Laicāns pats šo dokumentu negatavoja. Tas bija līgumdarbs, ko izstrādāja firma “Inside”. Opozīcijai izdevās noskaidrot, ka šīs firmas specializācija ir informācijas tehnoloģijas projekti. Izdevās noskaidrot, ka mums piedāvātais dokuments ir gandrīz kopija no Kokneses novada attīstības stratēģijas ar visām, arī tur, iestrādātām mulķībām.
    Piemēram, novada vīzija 2030.g.. Vīzija ir vēlamais sasniedzamais attīstības procesa rezultāts, izvērtējot pieejamos resursus. Mums tā bija šāda:

46

Re: Godīga politika

Aldoni, Tavu tekstu ir norāvis internets. Pabeidz lūdzu domu.

47

Re: Godīga politika

Tehniska ziņa.

1) Jā, garākas vēstis var nākties dalīt daļās pa diviem vai vairākiem posmiem. Tāpēc ir labi garāku vēstuli rakstīt kaut vai ar  MS Word un tad iekopēt tekstu forumā. Pie reizes tas paņēmiens papildu drošībai, ja kaut kas nojūk ar interneta sakariem.

2) Mīļie foruma dalībnieki, centīsimies pieturēties pie sarunas pavediena! Šeit tas ir «Godīga politika».
Par attīstības un plānošanas dokumentu veiksmēm un neveiksmēm derētu uzsākt jaunu pavedienu.

48

Re: Godīga politika

Dīvaini par šādu teksta norāvumu. Priekšskatījumā viss bija, tālāk vairs nepievērsu uzmanību. Nu tātad, vīzija bija šāda:
    ” Dundagas novads - Ziemeļkurzemes „zaļais” novads, divu jūru, divu pagastu un divu kultūru tikšanās vieta.” Man rodas jautājums kādēļ mums jāattīstas gandrīz divdesmit gadi, lai sasniegtu to, kas jau mums ir vēsturiski un ģeogrāfiski.
    Vēl viens piemērs par attīstības prioritāti. Attīstības prioritāte ir galvenais un pirmkārt veicamais uzdevums, ko paredz veikt attīstības procesā. Mūsu projektā bija ierakstīts:
“Dundagas novada ilgtermiņa attīstības prioritāte ir Dundagas novada iedzīvotājs....” Kad šo brīnumu izstāstīju savam kaimiņam, viņš smējās pilnā balsī: Kā tad Jūs domājat mūs attīstīt – garumā, resnumā vai dullumā!?
    Vēl divi fragmenti bez īpaša komentāra:“ ...kā Dundagas novada teritorijas SPECIALIZĀCIJAS (mans izcēlums)  nozares atzīmējamas mežistrāde, kokapstrāde, dabas aizsardzība, piekrastes zvejniecība un tūrisms.” (tātad, laukus zem krūmiem).

“Risināt jautājumu par sabiedriskā transporta tīkla attīstību un sasaisti ar kaimiņu teritorijām pašvaldības kompetences ietvaros, kā primāru jautājumu risinot maršruta Mazirbe – Sīkrags virzienā.” (Sīkragā deklarēti 12 iedzīvotāji).
    Rezumējumā atbilde uz jautajumu ir šāda: Kvalitatīvu attīstības dokumentu izstrādāšana, pieņemšana un ievērošana ir pamats stabilai pašvaldības saimniekošanai, politiskai stabilitātei un prognozējamībai politiķu maiņas gadījumos.
     Uz šīm vēlēšanām attīstības plānu nav un politiķi var fantazēt līdz ziliem brīnumiem. Jāpanāk tikai lai vēlētājs notic. Tāda iespēja! Jāizmanto!

49

Re: Godīga politika

Paldies, Aldoni - varaskārais ģēnij, par atbildi Ansim - zaļajam dīvainītim.   big_smile
Tu labi izsakies par plānošanu, bet gribējās zināt, kā ar plānošanu ir veicies līdz šim - īpaši runājot par īstermiņa plāniem (~3 gadiem). Plānus pieprasa likums, un tos var arī uzrakstīt tikai atrādīšanai. Vai novada pārvalde attīstās plānošanas kvalitātē un izpildes korektumā? Cik aktīvi ir bijuši deputāti, lai veicinātu plānošanas kvalitāti? Vai līdzšinējās plānošanas prakse ir veicinājusi uzticību politikai vai to grāvusi?

50

Re: Godīga politika

Tiešām, vietā ir administratora norādījums par tematikas ievērošanu portālā. Tādēļ nākamais komentārs par plānošanas lietām būs attiecīgajā sadaļā. Šoreiz vēl par Regīnas aizskarto tematiku. Tas visnotļ attiecas uz domes darbu. Teikšu atklāti, es priecājos par Regīnas novērojumiem vai secinājumiem. Piemēram,šis (citēju):

.”Paldies par Jusu novertejumu,ka dome beidzot stradā.Jā,tā ir.Tikkai tas NAV jūsu nopelns ...”

Nu, protams, ka tas NAV mans nopelns. Tas ir to deputātu nopelns, kuri to haosu radīja, bet tagad ir nomierinājušies. Kad nav neviena, kas taisa haosu, tad ir miers. Kā tad, kad notiek revolūcijas. Uzrodas plintnieces, kurām sagribas pašaudīties, un ļembasts iet vaļā. Nepietiek jau, ka viņas pašas šaudās, pārējie tiek ierauti līdzi.(sk.vēsturi par Krievijas revolūciju). Kad ir pietiekami izšaudījušās, tad haoss pāriet, un atkal iestājas laiks darbam. Tā arī mūsu domē.
    Divas reizes priekšsēdētāji atcelti un trīs reizes iecelti. Absolūtais līderis visās šais darbībās mūsu domē ir jau pieminētā deputāte. Mani nopelni ir stipri pieticīgāki. Tomēr, nevaru noliegt, ka netiku iesaistīts līdzi, jo karā kā jau karā.
    Vispār interesanti, kā mana oponente ir uztvērusi domes darba organizāciju un vēlētāju apvienību lomu lēmumu pieņemšanas koordinācijā. Piebildīšu, ka viņa pati visu sasaukumu ir bijusi sociālo, izglītības un kultūras jautājumu (SIK) komitejas vadītāja. Vajadzēja taču zināt, ka praktiski visus lēmumu projektus domei sagatavo komitejās. Lai lēmumu projekti tiktu sagatavoti, komitejas priekšsēdētājam tiek dota izšķirošā balss, ja balsis dalās līdzīgi. Domes priekšsēdētāja pienākums ir iekļaut šādus jautājumus domes darba kārtībā. Tad darba kārtību ar sagatavotiem lēmumu projektiem izsūta visiem domes deputātiem. Tas notiek trīs dienas pirms domes sēdes. Darba kārtību interneta mājas lapā dara zināmu arī iedzīvotājiem. Šajā trīs dienu laikā visi politiķi saskaņo savus viedokļus. Tā to darīja arī “Novadnieki” kopā ar saviem partneriem. Ja Regīna darba aizņemtības dēļ nevarēja tikt uz kopējo tikšanos, braucu pie viņas uz Kolkas pārvaldi vai pat uz cehu. Man tā bija domu apmaiņa vai arī informācija par to, kā lēmuši pārējie.
     Regīnai parasti iebildumu nebija, kamēr viņa nebija nolēmusi pakarot. Tad bija pavisam cits scenārijs un tie parasti bija ar Kolkas pagasta dzīvi saistīti jautājumi. Ja Regīna juta, ka gatavojas pieņemt viņai nepatīkamu lēmumu, un ne ar kādiem legāliem līdzekļiem to nevarēs novērst, tad lēca kājās un asaras pa priekšu mētādama devās pa apspriežu telpu, radīdama emocionālu un psiholoģisku diskomfortu klātesošjiem. Es savā vadīšanas laikā centos nepieļaut šādas situācijas un neļāvos ietekmēties. Tādēļ, droši vien, kļuvu viņai nevēlams. G.Abaja, man šķiet, nevērsās pret šādiem deputātes izlēcieniem, bet neļāvās arī ietekmēties. Tādēļ arī Gunta ar laiku kļuva nevēlama priekšsēdētāja.
    Atbildot uz Anša izvirzīto jautājumu par sadarbības iespējām...? Vērtējiet paši. Šis ir tikai neliels mūsu darba ieskicējums. Varētu teikt vēl daudz. Bet vispār ir nepatīkami. Taču neteikt nemaz arī nevar. Regīnai būtu jāsaprot, ka šāda viņas uzvedība nevar būt publiskās varas realizācijas veids. Mēs taču šādos apstākļos pieņemam lēmumus. Un tie domāti mūsu iedzīvotājiem.